تحلیل کسب و کار

تجزیه و تحلیل کسب و کار چیست؟

تجزیه و تحلیل کسب و کار را می توان به عنوان یک رشته تحقیقاتی درک کرد که به شما در یافتن نیازهای تجاری و شناسایی راه حل برای مشکلات کسب و کارتان کمک می کند. این راه حل ها ممکن است شامل توسعه و رشد، بهبود روند، سیستم سازی و تغییرات سازمانی یا برنامه ریزی استراتژیک و توسعه سیاست ها باشد. هدف از تجزیه و تحلیل کسب و کار شناسایی راه حل هایی است که نیاز به پیشرفت را برآورده می کنند.

فرآیند تجزیه و تحلیل کسب و کار مفاهیم و بینش هایی را در مورد توسعه چارچوب اولیه برای هر کسب و کار ارائه می دهد. این کلید راهنمای ذینفعان یک پروژه است که مدل سازی کسب و کار را به روشی منظم انجام می دهند.

چرا باید از تجزیه و تحلیل کسب و کار استفاده کرد؟

به شما کمک می کند ساختار و پویایی شرکت را درک کنید

به شما امکان می دهد مشکلات موجود در سازمان مورد نظر را درک کنید.

به شما کمک می کند تا پتانسیل های بهبود را شناسایی کرده و راه حل هایی را برای فعال کردن یک سازمان در مسیر دستیابی به اهداف پیشنهاد دهید.

به شما کمک می کند تا تغییرات را شناسایی و بیان کنید.

به حداکثر رساندن ارزش ارائه شده توسط یک سازمان به سهامداران آن نیز سودمند است.

مراحل انجام فرآیند تجزیه و تحلیل کسب و کار:

تجزیه و تحلیل شرکت

برنامه ریزی و مدیریت نیازها

استخدام افراد مورد نیاز

تجزیه و تحلیل و مستندات مورد نیاز

ارتباطات مورد نیاز

تکامل و اعتبارسنجی راه حل های مطرح شده

تجزیه و تحلیل کسب و کارها

 

تجزیه و تحلیل شرکت

این مرحله مجموعه ای از فعالیت های قبل از پروژه را شامل می شود که منجر به انتخاب پروژه می شود و توسط بیزینس کوچ می تواند هدایت شود. یک بیزینس کوچ با جلسات کوچینگ اجرایی که معمولا هدف از اولین جلسه تحلیل کسب و کار است به شما در این مسیر کمک می کند.

برنامه ریزی و مدیریت نیاز

در این مرحله، شما باید وظایف و منابعی را که با برنامه ریزی و مدیریت نیازها در ارتباط است، تعریف کنید. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که مجموعه فعالیت های انجام شده با توجه به پروژه در حال اجرا مناسب است. همچنین مهم است که تغییرات به طور صحیح و مداوم ثبت شود.

استخدام افراد مورد نیاز

مرحله استخدام شامل تحقیق و کشف نیازهای یک سیستم در شرکت تشکیل شده از کاربران، مشتریان و سایر سهامداران است. برای انجام بهینه تمام وظایف لازم است که شما بدانید چه شخصی را برای چه کاری و چه جایگاهی نیاز دارید. باید دقیقا بدانید که آن فرد چه شرح وظایفی دارد و آن را کاملا به او بگویید تا در آینده به چالش نخورید.

 

افراد ماهری هستند که برای کمک به بهبود روند کاری کسب و کار شما می توانند با حضور در کسب و کارتان یا حتی به صورت غیرحضوری با دریافت اطلاعاتی از شما کسب و کارتان را تحلیل کنند. زمانی که تمام فرآیند های کسب و کار شما تحلیل شود به راحتی می توانید برنامه واضح و روشنی برای چشم انداز بلند مدت و یا حتی کوتاه مدت مجموعه خودتان داشته باشید.

یکی از کارهای حیاتی بیزینس کوچ حرفه ای تجزیه و تحلیل کسب و کارها است. شما با مراجعه به یک کوچ می توانید از او درخواست کنید که در کسب و کار شما حضور پیدا کند و تمام روندهای کاری را مشاهده کند. کوچ با حضور در کسب و کار و صحبت با تک تک افراد حاضر در آن جا می تواند تحلیل دقیقی از کسب و کارتان به شما ارائه دهد.

هر کسب و کاری نیاز به تجزیه و تحلیل توسط یک فرد ماهر دارد. اگر شما هم تا اینجا به اهمیت این موضوع پی برده اید همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید