غذا ، تجارتی خانگی و پرسود

برای شخصی که از آشپزی یا پخت و پز لذت می برد، یادگیری نحوه راه اندازی تجارت غذا از خانه راهی عالی برای ترکیب سرگرمی و حرفه است.

مانند سایر مشاغل، تجارت های مرتبط با غذا مستقر در خانه هم برای شروع به تحقیق و برنامه ریزی زیادی نیاز دارد. با این وجود، قبل از اجازه فروش، به مجوزهای اضافی، بازرسی ها و استراتژی های بازاریابی نیاز خواهید داشت. در زیر مواردی وجود دارد که باید هنگام راه اندازی تجارت مواد غذایی از خانه در نظر بگیرید.

حوزه خود را انتخاب کنید

تصمیم بگیرید چه نوع غذایی می خواهید بفروشید و چگونه. انواع گزینه های تجاری مرتبط با غذا شامل پذیرایی، خدمات تحویل غذا و کالاهای پخته شده است. شما می توانید در بازارهای خاصی مانند پذیرایی عروسی، تحویل غذا برای مادران جدید یا کالاهای پخته شده که از طریق کافی شاپ ها یا فروشگاه های محلی فروخته می شوند، تمرکز کنید.

تحقیقات بازار را انجام دهید

بسیار مهم است که شما تحقیق خود را قبل از شروع تجارت مواد غذایی در خانه انجام دهید زیرا صنعت غذا بسیار رقابتی است. به رویدادهای شبکه های تجاری مانند رویدادهایی که توسط مراکز توسعه مشاغل کوچک و اتاق بازرگانی محلی خود اداره می شوند، بروید. این به شما فرصتی عالی می دهد تا مغز تجار محلی در صنایع غذایی را انتخاب کرده و ببینید چه عواملی موثر است.

Clippy McKenna ، بنیانگذار Clippy’s ، سازنده چاشنی های غذایی، می گوید اگر نمی توانید تحقیقات جامع تری در بازار انجام دهید، از دوستان خود و افرادی که می شناسید برای آزمایش دستور العمل های غذایی خود استفاده کنید. هر ذره بازخوردی که می توانید بگیرید مفید است.

یک طرح تجاری تهیه کنید

در حالی که یک طرح کسب و کار نباید غیررسمی باشد، اما به شما کمک می کند ایده شفافی را برای تجارت مواد غذایی در خانه خود در نظر بگیرید و برنامه ای مشخص تر برای تحقق آن تنظیم کنید. در صورت نیاز به پشتوانه مالی، برای متقاعد کردن سرمایه گذاران خود در مورد استراتژی کلی تجارت و چشم انداز مالی، ضروری است. اگر برای نوشتن یک طرح تجاری به کمک نیاز دارید، می توانید از ما کمک بگیرید تا بیزینس کوچ حرفه ای، محمدرضا سلطانی به شما در نوشتن بوم مدل کسب و کار که نقشه راه هر کسب و کاری است کمک کند.

مجوزها

شما باید مطمئن شوید که قوانین منطقه محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اجازه دارید یک تجارت مواد غذایی را از خانه خود انجام دهید. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد که اجاره فضای آشپزخانه حرفه ای را بررسی کنید. در مرحله بعدی، شما باید اطمینان حاصل کنید که امکانات پخت و پز شما از همه شرایط تمیز کردن مواد غذایی عبور می کند.

به طور کلی، این بدان معنی است که شما باید اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه کسب و کار شما به وضوح از آشپزخانه شخصی شما جدا شده است و از ظروف آشپزخانه حرفه ای خود برای استفاده شخصی استفاده نمی کنید. برای کمک به شما در درک بهتر همه نیازها، دوره های لازم برای رسیدگی به غذا را طی کنید. در آخر، شما می خواهید مجوز تجارت و مجوز فروش مجدد بگیرید که به شما امکان می دهد مواد اولیه را به طور عمده و بدون مالیات خریداری کنید.

تجهیزات خود را خریداری کنید

تجهیزات و مواد غذایی تهیه مواد غذایی خود را از تأمین کنندگان خریداری کنید. این تجهیزات می تواند شامل مواردی مانند کاسه، ظرف پخت، میکسر، قاشق و سایر ظروف و وسایل اندازه گیری باشد. این مواد باید جدا از وسایل شخصی شما و همچنین مواد غذایی ذخیره شود. اگر کالاهای خود را از طریق فروشگاه ها می فروشید، مواد بسته بندی را برای بسته بندی مواد غذایی خود خریداری کنید.

اگر محله شما قوانین برچسب گذاری دارد، از رایانه برای ایجاد برچسب مواد تشکیل دهنده استفاده کنید تا به بسته های غذایی خود بچسبد. اگر به عنوان تهیه کننده غذا کار می کنید، سینی های پذیرایی، کاسه ها و سایر مواردی را که برای رویدادهای عمومی بسیار زیبا به نظر می رسند، خریداری کنید.

پیشنهاد می کنم بخوانید: 11 ایده برای راه اندازی کسب و کار

تجارت خود را تبلیغ کنید

به گفته ارین فولر، مدیر اجرایی انجمن ملی زنان صاحب مشاغل، وی از طریق جذب دوستان و آشنایان توانست اولین مشتری خود را بدست آورد. به گفته استفن هال، نویسنده کتاب از آشپزخانه به بازار، نمونه های رایگان غذای خود را در نمایشگاه های محلی و بازارهای کشاورزان توزیع کنید.

همچنین، استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام یا تجارت الکترونیکی را در نظر بگیرید. تصاویر زیادی از محصولات خود قرار دهید و شاید شامل دستورالعمل هایی باشد که از غذای شما استفاده می کنند. در آخر، آماده باشید که مستقیماً به سوپرمارکت ها و گروه های متمرکز بروید. آنها می خواهند ببینند که شما یک برنامه و استراتژی متمرکز درباره چگونگی قرارگیری محصول غذایی در فضای قفسه آنها دارید یا خیر.

7 ایده مشاغل خانگی برای دوستداران غذا

این 7 ایده شامل پخت و پز یا تقسیم عشق شما به غذا و امرار معاش از طریق آن است.

1. کالاهای پخته شده ایجاد کنید و بفروشید

مردم اقلام پخته شده را دوست دارند. آنها کلوچه، نان یا دونات برای صبحانه، نان به همراه ناهار، یک نان یا بیسکویت به همراه شام ​​و کلوچه یا کیک برای دسر را دوست دارند. با پختن کالاهای پخته شده و فروش خودتان می توانید از عشق به آنها سود ببرید. شما می توانید در یک مورد پخته شده خاص مانند راه اندازی یک کار بیسکویت تخصص داشته باشید، یا می توانید طیف گسترده ای از خوراکی ها مانند کیک، کلوچه، نان و غیره را بپزید. با پختن غذاهای بدون گلوتن یا سایر رژیم های غذایی (به عنوان مثال بدون قند) می توانید جایگاه بیشتری پیدا کنید.

می توانید کالاهای پخته شده خود را ارسال و از طریق یک کافه یا مغازه محلی به فروش برسانید، یا می توانید آنها را از طریق فروشگاه پخت آنلاین یا بازار کشاورزان مستقیم به مصرف کنندگان بفروشید.

بسته بندی غذاهای خانگی

2. کالاهای تخصصی

آیا مورد خاصی تهیه کرده اید که دیگران آن را دوست داشته باشند؟ شاید مربا یا کنسرو درست کنید؟ آیا دانه های قهوه خود را تفت می دهید؟ آیا می توانید شکلات و شیرینی های دیگر درست کنید؟ اگر یک کالای خوراکی دارید که دیگران از آن لذت می برند، آن را به درآمد تبدیل کنید. مشابه کالاهای پخته شده، کالاهای مخصوص مورد تقاضا هستند. آنها هدایا یا خوراکی های عالی می دهند که می توانند از طریق محموله، آنلاین، نمایشگاه ها و بازارهای کشاورزان و غیره به فروش برسند.

پذیرایی غذا در مهمانی

3. پذیرایی

شما می توانید به افراد در مراسم هایشان کمک کنید تا به بهترین شیوه ممکن با غذاهای شما از مهمانانشان پذیرایی کنند. شما می توانید غذاهایی مانند انواع فینگر فود یا هر غذایی که برای مهمانی ها استفاده می شود را بسته به درخواست مشتری آماده کنید با ظاهری شکیل بسته بندی کرده و به دست مشتری برسانید یا حتی در محل حضور پیدا کنید و میزی جذاب با غذاهای آماده شده برای مشتری آماده کنید که ارزشی برای کارتان ایجاد کرده باشید.

پخت غذا به صورت تخصصی

4. سرآشپز شخصی

شاید از آشپزی لذت ببرید، اما نمی خواهید وظیفه اصلی خدمت به یک گروه را از طریق پذیرایی بر عهده بگیرید. گزینه دیگر این است که یک آشپز شخصی باشید. خانواده های پر مشغله معمولاً وقت و تمایلی برای پخت و پز و استخدام دیگران ندارند تا وعده های غذایی متعادل و سالم برای آنها ایجاد کنند. بسیاری از سرآشپزهای شخصی به صورت عمده آشپزی می کنند و یک هفته غذا برای مشتریان خود می گذارند. برخی در خانه مشتری آشپزی می کنند، در حالی که دیگران تحویل می دهند. همچنین می توانید تخصص را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما می توانید برای خانواده هایی با نیازهای خاص مانند رژیم های غذایی محدود به آلرژی آشپزی کنید.

5. مربی آشپزی

بسیاری از افراد آرزو می کنند کاش مهارت در آشپزخانه داشتند و برای یادگیری حاضر به پرداخت هزینه هستند. مانند سایر مشاغل آشپزی، یک مربی آشپزی می تواند بر روی یک منطقه خاص مانند پخت و پز یا کباب کردن تمرکز کند، یا یک متخصص عمومی باشد. می توانید در خانه راهنمایی های آشپزی کنید، یا کسی از شما فیلم بگیرد و می توانید فیلم ها را به عنوان بخشی از یک دوره آموزش در خانه بفروشید. گزینه دیگر ایجاد نمایش آشپزی خودتان است که در YouTube منتشر شده و می تواند درآمد تبلیغاتی شما را پرداخت کند

6. مربی تغذیه

مردم بیشتر و بیشتر نگران سلامتی خود و نقشی هستند که غذا در احساس خوب بازی می کند. یک مربی تغذیه به دیگران کمک می کند تا برنامه غذایی را طراحی و دنبال کنند که به آنها کمک می کند اهداف سلامتی خود را برآورده کنند. برخی از مشتریان ممکن است موارد خاصی مانند دیابت یا آلرژی غذایی را داشته باشند. ممکن است دیگران بخواهند نوع خاصی از رژیم غذایی مانند وگان یا فاقد گلوتن را دنبال کنند. اگرچه نیازی به ثبت نام در رژیم درمانی یا تغذیه نیستید، اما این امر می تواند به اعتبار شما بیفزاید و هزینه بیشتری را پرداخت کنند. یا می توانید به عنوان مربی تغذیه توسط یکی از بسیاری از شرکت های مربیگری تغذیه گواهینامه بگیرید.

7. بلاگر غذا

یکی از سریع ترین و آسان ترین راه ها برای شروع پول در آوردن از عشق به غذا از طریق وبلاگ غذا است. می توانید دستورالعمل های خود را از طریق متن یا ویدیو به اشتراک بگذارید و آنها را در وبلاگ یا پیج خود ارسال کنید، در Pinterest و موارد دیگر به اشتراک بگذارید. برخلاف سایر مشاغل غذایی که تحت مقررات خاص قرار دارند، یک وبلاگ یا پیج غذا قوانین غذایی خاصی ندارد زیرا شما اقلام غذایی را نمی فروشید. در عوض، می توانید از طریق گزینه های دیگر مانند بازاریابی شرکت های وابسته، تبلیغات یا ایجاد محصولات شخصی خود مانند کتاب آشپزی درآمد کسب کنید.

 

بسیاری افراد این تصور را دارند که سیستم سازی صرفا برای کسب و کارهای بزرگ و با پرسنل های زیاد است، این تصور اشتباه است. شما حتی برای کسب و کاری که هنوز هیچ پرسنلی ندارد می توانید سیستم سازی را اجرا کنید تا مسیر رشد را به سرعت طی کنید. برای سیستم سازی شما نیاز به یک متخصص در این حوزه مانند یک بیزینس کوچ حرفه ای دارید. ما اینجاییم تا این نیاز شما را برطرف کنیم. با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید