کوچینگ رابطه چیست؟

می خواهید در مورد کوچینگ رابطه بیشتر بدانید؟

ما برای پاسخ به برخی از سوالات اساسی که اغلب توسط افرادی که کاملاً مطمئن نیستند کوچینگ رابطه چیست، از یک کوچ روابط مشورت میگیریم. او به ما کمک می کند تا درک کنیم کوچینگ رابطه چیست، چه تفاوتی با درمان زوجین دارد، اینکه آیا مربی رابطه می تواند ازدواج کسی را نجات دهد و موارد دیگر.

کوچینگ رابطه چیست؟

کوچینگ رابطه، تخصص کوچ زندگی است که به افراد کمک می کند رضایت بیشتری در روابط شخصی خود پیدا کنند. یک کوچ روابط می تواند به شما کمک کند اهداف رابطه را تعیین کنید، مشارکت فعلی خود را درک کنید، در زندگی زناشویی خود پیشرفت کنید، غم خود برای عزیزان از دست رفته را تسکین دهید یا رابطه عاشقانه طولانی مدت خود را به سطح بالاتری برسانید.

کوچ روابط معمولاً در پویایی روابط مختلف، از روابط عاشقانه گرفته تا روابط خانوادگی و دوستی، تجربه و آموزش دارند.

برای برخی از کوچ های روابط، کار با هر دو شریک در یک رابطه ضروری نیست. کوچینگ به مشتریان کمک می کند تا افکار دردناک خود را کنار بگذارند و دیدگاه مناسب روابط خود را ایجاد کنند. این بدان معنی است که مشتریان حتی بدون مشارکت شریک زندگی خود در روند کوچینگ قادر به داشتن رابطه رضایت بخش خواهند بود.

پیشنهاد می کنم بخوانید: توسعه فردی مسیری برای رسیدن به هدف و موفقیت های زندگی

کوچ روابط نیز با افرادی که هنوز در رابطه نیستند کار می کنند. آن ها با افراد مجردی که سابقه روابط پر دردسر دارند، که در دانستن آنچه در یک رابطه می خواهند مشکل دارند یا فقط می خواهند با برنامه خود در مسیر برقراری ارتباط عمیق تر با کسی باشند، کار خواهند کرد.

کوچ رابطه با هر دو شریک دیدار می کنند و ارتباطات، حل تعارضات و سایر ابزارهای کوچینگ را برای زوج ها آموزش می دهند.

کوچ روابط ، درست مثل لایف کوچ، به سلامت افراد کمک می کنند و عملکرد بالایی دارند. یک کوچ روابط می تواند به شما کمک کند تا سریعاً آنچه را که از طریق یک مشارکت می خواهید کشف کنید، شما را در مورد مسائل دردناک راهنمایی کند و هنگام مواجه شدن با ترس و کشف خواسته های واقعی خود، یک پیله امن ایجاد کنید.

کوچینگ رابطه همان زوج درمانی است؟

کوچینگ رابطه “زوج درمانی” نیست، همانطور که لایف کوچینگ روان درمانی نیست.

اگر با مشکلات روابطی روبرو هستید، یک کوچ ممکن است به شما کمک کند تفکر خود را پاکسازی کنید، دیدگاهی کسب کنید یا اهداف جدید الهام بخشی را تعیین کنید. با این حال، در مورد مشکلات بیماری روانی ناتوان کننده، زوج درمانی توصیه می شود.

به همین ترتیب، اگر بسیاری از زخم های بهبود نیافته در دوران کودکی وجود داشته باشد، یک کوچ احتمالاً شما را به یک درمانگر ارجاع می دهد که متخصص کار با آسیب های گذشته است.

برخلاف درمان، کوچینگ روابط به ندرت شما را ملزم می کند که داستان کودکی خود را دوباره بگویید، اما می تواند به شما در یافتن آرامش با مکان فعلی شما کمک کند.

کوچینگ رابطه برای نجات زندگی مشترک

آیا یک کوچ روابط می تواند ازدواج را نجات دهد؟

کوچینگ روابط ممکن است به گره های عشق کمک کند، اما این “نجات” ازدواج نیست. کوچینگ مسائل مربوط به روابط را روشن می کند، آنچه را که می توانیم کنترل کنیم با آنچه نمی توانیم جدا کنیم. این نور روشن آگاهی را به گوشه های پنهان کینه، ترس و اجتناب می رساند.

حتی اگر فقط یک همسر تصمیم به استخدام کوچ بگیرد، وقتی او رنج روحی را رها می کند، می توان بار ازدواج را نیز کاهش داد.

ازدواج ها غالباً از کوچینگ بهره مند می شوند، اما هر ازدواج مجموعه ای از مشکلات خاص خود را دارد، بنابراین نمی توان گفت که آیا ازدواج به کمک کوچینگ تقویت می شود یا نه.

چگونه می تواینم یک کوچ رابطه انتخاب کنیم؟

برخلاف آنچه بسیاری از مراجعان انتظار دارند، مجاورت جغرافیایی همیشه هنگام جستجوی کوچ مهم نیست. بسیاری از کوچ های روابط از طریق تلفن، از طریق ایمیل و از طریق خدمات کنفرانس تلفنی آنلاین مانند Skype و Zoom کار می کنند، که امکان انعطاف پذیری بیشتر را برای کوچ و مشتری فراهم می کند. همچنین مجموعه کوچ ها احتمالی را بسیار بزرگتر می کند. شما اغلب می توانید کوچی را استخدام کنید که در شهر شما به راحتی زندگی می کند همانطور که در سراسر کشور زندگی می کنند.

کوچ ها معمولا یک جلسه مقدماتی رایگان ارائه می دهند که به شما امکان می دهد قبل از انتخاب بهترین جا برای خود با چندین کوچ گپ بزنید. هنگامی که به دنبال کوچینگ روابط هستید، ممکن است به دنبال شخصی باشید که بتوانید با او رابطه دوستانه داشته باشید، از صحبت کردن با او لذت ببرید و در مورد نگرانی های خاص خودش تجربه یا دانش داشته باشد.

آیا یک کوچ روابط می تواند به ما کمک کند تا خانواده را حفظ کنیم؟

کوچ روابط به خانواده ها کمک می کنند تا مسائل دردناک را پشت سر بگذارند، اما نوید نمی دهد “خانواده ها را کنار هم نگه دارد”. کوچینگ، مشکلات یک خانواده را بیرون می کشد، جایی که می توان آنها را آشکارا مورد توجه قرار داد. به عنوان مثال، این ممکن است به افراد کمک کند تا ببینند که آنها در خانواده چه نقشی دارند؟ تجارت آنها چیست و تجارت شخص دیگری چیست.

حتی اگر فقط یک نفر از اعضای خانواده تصمیم به استخدام کوچ بگیرد، با رفع احساسات دردناک قدیمی، روابط بین اعضا اغلب بهبود می یابد.

بعضی از خانواده ها ممکن است طی مراحل کوچینگ به هم نزدیک شوند و بعضی دیگر نه.

اگر در خانواده یا روابط خود احساس مشکل می کنید به یک کوچ رابطه مراجعه کنید تا بتواند سلامت روحی را به شما و روابطتان بازگرداند.

 

دیدگاهتان را بنویسید