مبل شزلون و ویژگی های آن

در اتاق خواب نیز می توان از مبلمان های منحصر به فرد و مدرنی استفاده کرد.

در این مقاله از مقالات آموزشی بیزینس کوچینگ ، به بررسی مبل شزلون و ویژگی ها و کاربرد های آن می پردازیم.

مبل شزلون چیست؟

به هر صندلی بلندی که بتوانید روی آن تکیه دهید، مبل شزلون گفته می شود. به عبارت دیگر، این صندلی بلند به شما امکان می دهد پاهای خود را روی آن بگذارید و استراحت کنید.
برخلاف تخت‌خواب‌های مدرن که عملکرد دوگانه دارند، مبل شزلون برای خوابیدن طراحی نشده‌، بلکه برای استراحت طراحی شده‌ است.

تاریخچه مبل شزلون

شزلون در مصر باستان

از حفاری‌های مقبره‌های مصر باستان، باستان‌شناسان گمان می‌کنند که صندلی‌های بلندی که در آنجا پیدا شده‌اند، قدیمی‌ترین نمونه‌های تاریخی از شزلون هستند که قدمت آن به حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. برای افراد مرفه، قاب و پشتی باید از چوب ساخته می شد.

مبل شزلون در یونان

رومی ها نیز در زمان های صرف غذا و ضیافت ها دراز می کشیدند. حتی یک نام برای گرفتن این حالت در غذا خوردن وجود داشت.

مبل شزلون مدرن

مبلمان شزلونی که امروزه بیشتر به آن عادت کرده ایم، اولین بار در قرن شانزدهم در فرانسه رایج شد. این مبل به طور خاص توسط صنعتگران مبلمان فرانسوی طراحی شدند تا اشراف به استراحت در جمع دوستان بپردازند. در دوره روکوکوی فرانسه بود که شزلون به نمادی از موقعیت اجتماعی تبدیل شد و به تنهایی به کمیاب‌ترین و گران‌ترین وسیله تبدیل شد.
امروزه شزلون به عنوان یک مبل معمولی، مورد نیاز نیست. این اغلب برای تکمیل دکوراسیون خانه در داخل اتاق خواب استفاده می شود و به عنوان یک صندلی شیک برای نشستن در اتاق خواب و جایی برای نشستن برای پوشیدن کفش و جوراب هنگام آماده شدن استفاده می شود. با توجه به ماهیت صندلی، این باید در مناطقی از خانه قرار گیرد که باعث ترغیب اوقات فراغت شود.

تفاوت شزلون و لاوست

این تفاوت می تواند به شما در خرید هر کدام از آن ها کمک کند. امروزه انواع و اقسام مبلمان، طراحی و ساخته می شوند که هر کدام از آن ها می توانند متناسب با فضایی خاص انتخاب و چیدمان شوند. یکی از مدل های مبلمان که اتفاقا به دلیل ظاهر متفاوت خود طرفداران بسیاری نیز دارند مبلمان شزلون است که در بسیاری از شرایط با مبلمان لاوست نیز اشتباه گرفته می شود.

مبل شزلون در دکوراسیون

در حقیقت هدف اولیه و اصلی از تولید این مبل در صنعت مبلمان، لمس آرامش و راحتی در غالب فضایی لوکس و فاخر است. مبل شزلون معمولاً طرفداران خاصی دارد که همیشه به دنبال متفاوت و تک بودن فضای دکوراسیون داخلی منزل خودشان هستند و به لوکس بودن توجه ویژه‌ ای دارند. به طور قطع استفاده از یک مبل شزلون در کنار یک دست مبل استیل یا راحتی، می‌تواند دکوراسیونی متفاوت، زیبا و چشم گیری به هر خانه‌ای ببخشد.

به منظور بررسی سایر ویژگی های مبل شزلون، محمدرضا سلطانی ، اولین بیزینس کوچ تخصصی صنعت مبلمان ، اطلاعات بیشتری را در اختیار شما می گذارد.

مبل شزلون در دکوراسیون

شزلون ‌ها در سبک ‌های کلاسیک و مدرن کاربرد دارند و از مبل شزلون می ‌توان در تمامی فضاهای منزل استفاده کرد. قبل از خرید، به استاندارد بودن محصول توجه کنید. معمولاً شزلون ‌ها به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرند و اغلب دارای یک دسته قوس‌دار می‌باشند.

مبل لاوست چیست؟

چنان چه در توضیح مدل مبل لاوست این گونه می گویند که مبل لاوست ابتدا در دهه 1700 به مبل های تک نفره ای گفته می شد که کمی از حد معمول بزرگ تر بوده و مناسب بانوان آن زمان با لباس های پف دار و دامن های بزرگشان بود. این مدل مبل ها باعث می شد تا زنان اشرافی با آن لباس ها، محل نشستن راحت تری داشته باشند اما در ادامه و در زمان ملکه ویکتوریا، این مبل ها برای دو نفر مورد استفاده قرار گرفته می شد و از آن جا به صندلی یا مبل عاشقانه نام گرفت. در واقع در آن زمان این مبل ها فقط برای یک نفر استفاده نمی شده و محلی برای نشستن زوج های جوان بود.

به مرور زمان و به دلیل پرطرفدار بودن این مدل مبل، انواع مختلفی از آن در طرح ها و فرم های گوناگون ساخته شدند که اغلب به عنوان جزیی از مبلمان نشیمن یا پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند، اما به طور کلی اندازه معمولی که برای این مبل ها در نظر می گیرند 150 تا 180 سانتی متر بوده و فقط برای نشستن دو نفر مناسب خواهد بود.

انواع مختلف مبل شزلون

همان طور که در پاراگراف مبل شزلون چیست اشاره کردیم، این نوع مبلمان به مرور با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است و مدل های متنوعی از آن طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند. از رایج ترین انواع آن می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

مبل شزلون دوشز بریسی یا شکسته

یکی از قدیمی ترین مدل های مبل شزلون که توسط فرانسوی ها طراحی شده و امروزه نیز کاربرد زیادی دارد، دوشز بریسی یا مبل شکسته می باشد. این مبل خودش به دو نوع تقسیم می شود که در نوع اول ترکیبی از یه مبل تک نفره با تکیه گاه بلند و یک عثمانی است. در نوع دیگر که به قایق دوشیزه نیز معروف می باشد، ابتدا و انتهای آن لبه دار بوده و در بخش پایینی آن لبه کوتاه تری در نظر گرفته می شود. این نوع مبل شباهت زیادی با قایق دارد و به همین خاطر است که به آن duchess in a boat به معنی دوشیزه در قایق نیز گفته می شود.

مبل شزلون کلاسیک

در پاسخ به سوال افرادی که می گویند مجلل ترین نوع مبل شزلون چیست تنها یک کلمه می توان گفت؛ مبل شزلون کلاسیک! این مبل که به شزلون سلطنتی نیز شناخته شده و معروف می باشد، دارای روکش مخمل یا چرم بسیار شیک و لوکس بوده و تاج و پایه های پر از منبت کاری و تزئین در آن به چشم می خورد.

بنابراین، اگر طرفدار استراحت کردن روی مبل هستید و از استراحت های نیمروزی لذت می برید، مبل شزلون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کاربرد های بیشتر مبل شزلون، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید