7 اشتباه رایج در استخدام کارمند

7 اشتباه رایج در استخدام که یک مدیر نباید آنرا انجام دهد.

امروزه تمامی صاحبین کسب و کار با مشکل استخدام کارمند مناسب برای کسب و کارشان روبرو هستند. برای موفقیت در یک کسب وکار گرد آوری یک تیم درست از الزامات مجموعه می باشد. این کار به قدری مهم و حیاتی است که تمامی مدیران را به چالش انداخته، زیرا با انجام یک اشتباه باعث بروز مشکلات بسیاری می گردد. با توجه به این موضوع بسیاری از شرکت ها معیارها و روش های متفاوتی را برای استخدام در نظر گرفته اند اما با این حال نیز اشتباهات بسیاری را در مورد استخدام کارمند می بینیم که حاصل آگاه نبودن مدیر از بسیاری اقدامات می باشد ما در این مقاله به بررسی 7 اشتباه رایج استخدام کارمند می پردازیم :

  • استعداد تنها دلیل استخدام نیست

در این مورد باید بگم که استخدام افراد تنها بر مبنا استعداد نمی تواند نتیجه دلخواه را به شما بدهد. شخصی که دارای استعداد می باشد ممکن است از کار کردن با تیم اجتناب ورزد و نتواند با تیم تان ارتباط بر قرار کند و این امر باعث وارد شدن ضربه ایی به کسب وکار تان می شود. زیرا هر کارمند باید بتواند با فرهنگ سازمانی کسب وکارتان، هماهنگی و تمایل کافی را داشته باشد که اگر چنین نباشد قطعا مشکلات بزرگتری را به وجود می آورد.

تصویری درباره 7 اشتباه رایج در استخدام

  • از استخدام بصورت آزمایشی غافل نشوید

قطعا در نوشتن رزومه اغراق هایی صورت می گیرد که هنگام استخدام نباید ملاک را رزومه قرار داد. شما باید علاوه بر مطالعه رزومه و صحبت و تعیین اهداف شرکت و مشخص کردن مسیر رشد می بایست حداقل 3 نفر را انتخاب و در حین کار، عملکردشان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در نهایت کارمند مورد نظر را انتخاب نمایید.

  • از استخدام های مکرر خودداری کنید

استخدام کارمند، فرایندی زمانبر و همراه با هزینه است. اگر  روند استخدام و جایگزین کردن کارمند را در کسب وکارتان مکررا داشته باشید این امر نه تنها قدرت شما را نمایان نمی کند بلکه باعث یک بار مالی برای شما نیز می گردد. شما می توانید از تیم خود برای انجام کارهای بیشتر با توجه به توانایی های آنها کمک بگیرید و فرایند استخدام را به گزینه آخر خود تبدیل کنید.

  • اولویت اصلی فرهنگ شرکت می باشد

برای رشد در کسب وکارتان باید فرهنگ های شرکت جزء اولویت های کار باشد زیرا  کارمند، زمانی برای کسب وکارتان سودمند می باشد که با اشتیاق بتواند با سایرین، همکاری نماید و باعث افزایش توان و قدرت تیم گردد. پس در این مورد بصورت شفاف باید صحبت گردد. ما انتظار غیر ممکن نداریم که فرد باید 100 درصد با انتظارات ما عمل کند ولی باید یک تفاهم کلی داشته باشد و اختلافات جزئی را می توان با برنامه ریزی درست، به هماهنگی لازم رساند و اما اگر تفاهمی در این باره نبود مابقی صحبت ها بی فایده خواهد بود.

  • عدم اشتیاق به رشد و پیشرفت

همه میدانیم که بدون علاقه نمی توانیم به هدفی برسیم با توجه به این موضوع باید هنگام استخدام از علاقه مندی کارمند جدید برای توسعه و پیشرفت و بروز کردن اطلاعات اطمینان حاصل کنیم زیرا هنگام استخدام افرادی به شما مراجعه می کنند که فقط می خواهند از کسب وکار شما درامد داشته باشند و تمایلی به تغییر ندارند و این امر باعث قرار گرفتن کسب و کارتان در منحنی شکست در دراز مدت می گردد.

  • دلایل ترک موقعیت شغلی قبلی  

پذیرفتن ریسک استخدام افرادی که به دلایل درگیری و مواردی که از رفتار حرفه ایی خاج می باشد، موقعیت های شغلی قبلی را کنار گذاشته اند کار درستی نیست. زیرا اگر این موارد در گذشته مکررا انجام شده باشد پس احتمال وقوع چنین درگیری در مجموعه شما نیز است. پس بجای ریسک کردن از مابقی انتخاب های پیش رو استفاده نمایید.

 

  • تحت تاثیر کاریزما افراد قرار نگیریم

هفتمین مورد از 7 اشتباه رایج در استخدام این است که بعضی از افراد با داشتن تاثیر گذاری بالا باعث انتخاب اشتباه مدیران می گردند. در این مورد می توانیم بگوییم که هنگام مصاحبه تمامی فرایند، ضبط و مورد بحث و بررسی قرار گیرد و پس از تحلیل درست اوضاع، تصمیم به رد و یا قبول افراد نماییم تا از تصمیم گیری آنی جلوگیری نماییم.

 

مقاله 7 اشتباه رایج در استخدام یکی از مقالات آموزش بیزینس کوچینگ در سایت محمدرضا سلطانی، بیزینس کوچ حرفه ایی می باشد. پیشنهاد می کنم دیگر مقالات را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید