ذهنیت ثروتمند در مقابل ذهنیت فقیر

در اینجا 10 تفاوت بارز در ذهنیت “پول فراوان” ثروتمندان و ذهنیت “کمبود” افراد فقیر گفته می شود.

با خواندن این مقاله، این تفاوت ها را مطالعه کنید. سعی کنید طرز فکر خود را بسنجید و بفهمید که ذهن شما بیشتر در کجا متناسب در فقیر بودن یا ثروتمندی؟

اگر متوجه شوید که فرد فقیری هستید (ذهنیت فقیر دارید)، پس می توانید آن را تغییر دهید. به سادگی با شناخت این تفاوت ها، می توانید بدانید که اگر می خواهید ثروتمند شوید، چگونه باید فکر کنید، با فکر کردن درست ثروتمند شوید. با یادگیری و توسعه ذهنیت ثروتمند برای خودتان بسازید.

باید خاطرنشان کنم که وقتی در 11 نکته زیر می گویم “ثروتمند” و “فقیر”، به تراز بانکی، ارزش خالص یا دارایی فعلی یک فرد اشاره نمی کنم. در عوض، من به وضعیت روحی آنها اشاره می کنم. ذهن انسان بسیار قدرتمند است (وقتی تصمیم می گیرید از “90٪ دیگر” استفاده کنید) آنقدر که می تواند دارایی و حتی بدهی ایجاد کند.

اگر عقلی دارید که شرط فقیر بودن آن است، مهم نیست که امروز چه ثروتی دارید. دیر یا زود ناپدید می شود. با این حال، اگر ذهن یک فرد ثروتمند را دارید، می توانید ثروت خود را از ابتدا خلق کنید و حتی اگر زندگی به شما ضربه ای بزند و امروز همه آن را از دست بدهید، می توانید همه چیز را حتی سریعتر از آنچه برای اولین بار انجام داده اید برگردانید.

1. افراد ثروتمند معتقدند که سرنوشتشان را خودشان به وجود می آورند.

سرنوشت به سیر حوادث زندگی فرد به صورت برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی نشده اشاره دارد. مفهوم “جبر” یکی از مشهورترین عقاید پیرامون سرنوشت است.

مقدر بودن پیشینه طولانی دارد و نتیجه می گیرد که آینده شما قبل از شروع حتی از قبل برنامه ریزی شده است.

مردم بر این باورند که زندگی آنها به هوی و هوس یک نیروی خارجی بستگی دارد و اگر با برنامه از پیش تعیین شده همخوانی نداشته باشد، همه اقدامات آنها بی فایده است.

سرنوشت در برابر عمل

مردم فقیر

باور کنید آنها برده شرایط خود هستند. آنها تصور می کنند که مهم نیست که آنها چه کاری انجام می دهند، دشمنان و بدخواهان هر چه تلاش کنند تا از آنها جلوگیری کنند، به دست خواهند آمد.

مردم ثروتمند

زندگی بزرگی برای خودشان ایجاد می کنند زیرا آنها به سرنوشت از پیش تعیین شده اعتقاد ندارند. در عوض، آنها معتقدند زندگی همان چیزی است که آن را می سازد.

قانون حرکت نیوتن می گوید: “هر جسم در حالت حرکت یکنواخت تمایل دارد که در آن حالت حرکت بماند مگر اینکه یک نیروی خارجی به آن وارد شود.” این نیز به عنوان قانون اینرسی گالیله شناخته می شود.

این اصل علمی توسط افراد ثروتمند در زندگی آنها اعمال می شود زیرا آنها معتقدند که مسئول زندگی خود هستند. آنها سرنوشت خود را خلق می کنند و مورد هوس و شانس یا شخص ثالث دیگری نیستند.

تحت کنترل بودن در مقابل خارج از کنترل بودن

مردم فقیر

باور دارند که زندگی آنها بی نظم است و واقعیت این است که مسائل بسیاری خارج از کنترل آنها است. وقتی آنها عمل می کنند، احساس می کنند نتایج غیرقابل کنترل هستند. هنگامی که آنها در تلاش های خود شکست می خورند، آنها اقتصاد، رئیس خود، خانواده و دیگران را مقصر می دانند.

مردم ثروتمند

زندگی را به عنوان یک سری برنامه ها می بینند. با یک برنامه ریزی صحیح و اقدامات صحیح، نتایج مطلوب است و صرف نظر از اینکه کارها خوب پیش می روند یا بد، آنها همیشه مسئولیت کامل اعمال خود را می پذیرند.

2. افراد ثروتمند روی فرصت ها متمرکز شده اند، افراد فقیر نسبت به مشکلات وسواس می ورزند

فرصت ها از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم به ما می رسند. به نظر می رسد که مشکلات معمولاً مانع این فرصت ها می شوند اما این مشکلات اغلب نقاب هایی هستند که پشت آنها فرصتی پنهان می شود. وقتی فقط به صورت سطحی به مسائل نگاه می کنید، نمای آن را می بینید اما متوجه نعمت زیر آن نمی شوید.

فرصت ها در برابر موانع

مردم فقیر

نگرش بسیار منفی نسبت به مشکلات دارند. فرد فقیری وقتی با مشکلی روبرو می شود آن را مانعی برای زندگی خود می داند. آنها از مشكلات متنفرند و آنها را مانعي براي وجود خود مي دانند. هرچه مسائل و مشکلات بیشتری با آنها روبرو شوند، زندگی آنها را پیچیده تر میکند.

مردم ثروتمند

در مورد یک مشکل به عنوان دری به فرصت های جدید فکر کنید. افراد ثروتمند فکر می کنند برای تمرکز بر راه حل ها و نه غرق در ناامیدی بودن. در درون هر مانعی، آن ها به آن طرف نما نگاه می کنند و فرصتی را می بینند. افراد ثروتمند متمرکز بر یافتن راه حل برای بحران خود هستند. آنها همه چیز را روشن می کنند تا بتوانند آنها را از منظر بهتری ببینند.

اقدام در برابر شکایت

مردم فقیر

آنها همیشه از موانعی که با آنها روبرو هستند شکایت دارند. آنها وقت خود را تلف می کنند و در مورد شرایط زندگی خود غر می زنند. سرانجام، ناله آنها به یک تنظیم پیش فرض تبدیل می شود، زیرا آنها آماده انجام هیچ کاری برای حل این مشکل نیستند.

ذهنیت ثروتمند را جایگزین ذهنیت فقیر کنید

مردم ثروتمند

بر اساس مشکلات آنها عمل کنید البته ممکن است کمی غر بزنند اما تلاش می کنند تا رنج خود را باز کنند. هرچه مشکلات بیشتری حل کنند، در نتیجه بهتر می شوند و در نهایت احساس بهتری دارند.

3. افراد ثروتمند رویاهای بزرگی دارند. افراد فقیر رویای کوچک دارند.

رویا، آرزو و تخیل چیزی است که انگیزه ما برای موفقیت است. وقتی خواب می بینید، برای رسیدن به آن آرزو تلاش می کنید. افراد ثروتمند و فقیر خواب می بینند، اما اندازه تمایل آنها متفاوت است.

وقتی خواب کوچک می بینید، کمتر کار می کنید، در حالی که رویاپردازان بزرگ برای رسیدن به دید خود بیشتر کار می کنند.

بزرگ در مقابل کوچک

مردم فقیر

رویاهای کوچک داشته باش رویاهای آنها معمولاً بیش از سه بار در روز غذا خوردن، داشتن یک خانه متوسط ​​برای زندگی و کار با حقوق و مزایای مناسب است.

اینها رویاهای ذهنیت فقیر است. هر کارمند معمولی می تواند به این اهداف دست یابد و بسیاری از افراد فقیر احساس می کنند نیازی به تلاش بیشتر از این نیست. چرا بیشتر کار کنیم؟ بالاخره آنها به آرزوی خود رسیده اند.

مردم ثروتمند

بدانید که برای رسیدن به چیزهای بزرگ، باید آرزوی بزرگ داشته باشید. افراد ثروتمند هرگز از این اصل دور نمی شوند. رویای آنها فقط سه بار غذا خوردن در روز نیستند. آنها در مورد غذا خوردن و خیلی بیشتر از آن خواب می بینند. خوردن غذای خوب، در عین تجمل.

ذهنیت میلیونر رویای یک خانه کوچک را ندارد. آنها رویای یک خانه راحت برای خانواده خود به علاوه خانه دوم برای تعطیلات خود دارند. آنها در مورد شغل با دستمزد خوب خواب نمی بینند. در عوض، آنها قصد دارند شغل ایجاد کنند.

اشتیاق در مقابل رضایت

مردم فقیر

به آنچه دارند راضی می شوند. آنها بیشتر به دنبال آرزو نیستند. آنها معتقدند داشتن خواسته های بیشتر در زندگی فقط به پیچیدگی زندگی آنها کمک می کند. بنابراین وقتی افراد فقیر به آرزوهای کوچک خود می رسند، در نهایت راکد می مانند و سرانجام زندگی های زیر استاندارد خواهند داشت.

مردم ثروتمند

همیشه آرزوی بیشتر را داشته باشید. آنها معتقدند که استعدادها و توانایی های آنها می تواند جای آنها را بگیرد. در نتیجه داشتن رویاهای بزرگ، آنها سخت تلاش می کنند تا خواسته های خود را به واقعیت تبدیل کنند.

4. افراد ثروتمند به رویاهای خود متعهد می شوند. افراد فقیر از طریق خواب خود رویاهایشان را می بینند.

افکار، رویاها و تخیل گام های اولیه موفقیت است. نحوه تفکر افراد ثروتمند در مقابل تفکر افراد فقیر، بر نحوه تعامل آنها با ذهن خالقشان تأثیر می گذارد. اما به همین جا ختم نمی شود. برای اینکه رویاها به واقعیت تبدیل شوند، باید اقدام کنید!

تعهد در مقابل خواب دیدن

مردم فقیر

عاشق خواب دیدن هستند و اغلب حتی در زمان کار به حالت رویایی فرو می روند. آنها همیشه تصور می کنند که زندگی در لوکس بودن چقدر عالی خواهد بود که اتفاقات جادویی رخ می دهد. با این حال آنها هرگز هیچ عملی برای تحقق بخشیدن به این تجربه انجام نمی دهند.

مردم ثروتمند

در رویاهای خود سخت کار کنند. آنها هر روز زندگی خود را برای رسیدن به اهداف خود متعهد می کنند. آنها مرتباً تلاش خود را برای جمع آوری زندگی رویایی خود افزایش می دهند و آنها بر اساس آنچه ذهن خالقشان آنها را به سمت هدایت آنها دنبال می کند، اقدامات صحیح را انتخاب می کنند، به دنبال شهود خود برای هدایت هستند.

5. افراد ثروتمند برای بردن بازی می کنند. افراد فقیر فقط برای این که پول خود را از دست ندهند بازی می کنند.

تفاوت بزرگ در ذهنیت میلیونر در مقابل طرز فکر فقیر در اینجا هدف از “انجام بازی” است. بالاخره زندگی یک قمار است. هر تصمیمی یک خطر بالقوه است. در این دنیا هیچ قطعیتی وجود ندارد.

خطر پذیری در مقابل بازی ایمن

مردم فقیر

معمولاً بازی زندگی را فقط برای جلوگیری از باخت انجام می دهند. آنها برای سرمایه گذاری بیش از حد محتاط هستند زیرا می خواهند اطمینان حاصل کنند که اوضاع به همان شکلی که می خواهند پیش می رود. در صورت تردید، آنها ترجیح می دهند هیچ تصمیمی نگیرند. آنها همیشه در طرف امن همه چیز خواهند ماند. افراد فقیر بیش از حد به انگ منفی درک شده از شکست وابسته هستند و از این رو از اشتباه می ترسند.

مردم ثروتمند

در مورد زندگی به عنوان همه چیز در مورد خطرپذیری فکر کنید. آنها دقیقاً می دانند چه می خواهند، بنابراین برای برنده شدن سرمایه گذاری می کنند. از نظر آنها، از دست دادن هرگز یک گزینه نیست. آنها به محض اینکه جریان چیزها را بشناسند، نحوه کار و سرمایه گذاری را بررسی و تحلیل خواهند کرد.

6. افراد ثروتمند با افراد ثروتمند و موفق شبکه می شوند.

افراد اطراف شما بر نحوه تفکر شما تأثیر غیرمستقیم (و غالباً مستقیم) دارند. وقتی با افراد منفی و بدبین معاشرت کنید، سرانجام فردی منفی و بدبین خواهید بود. وقتی اوقات خود را در جمع افراد مثبت گذرانید، مثبت بودن آنها را جذب خواهید کرد.

پذیرایی در مقابل خصومت

مردم فقیر

به طور کلی نسبت به افراد ثروتمند خصمانه هستند. آنها معتقدند که سبک زندگی یک فرد ثروتمند غیرقابل قبول نیست، بنابراین در عوض آنها برای معاشرت با افرادی که در همان محدوده ثروت هستند، تصمیم می گیرند.

آنها وقت زیادی را صرف تلاش برای فهمیدن اینکه افراد ثروتمند چگونه ثروتمندتر می شوند می کنند و بسیاری از احساسات آنها به حسادت بردن از “شانس” فرض شده است، که تصور می کنند افراد ثروتمند از آن برخوردارند.

مردم ثروتمند

ذهن آنها همیشه به روی ایده ها و افراد جدید باز هستند. وقت آنها با افرادی سپری می شود که می توانند به آنها در رسیدن به آرزوهایشان کمک کنند.

خواهید دید که به افرادی که شش رقم یا بیشتر درآمد دارند، ملحق می شوند و آنها تجزیه و تحلیل می کنند که چگونه این افراد ثروتمند تر می شوند و اقدامات و تفکر آنها را تقلید می کنند. افراد فقیر می خواهند بدانند افراد ثروتمند چگونه فکر می کنند!

7. ذهن افراد ثروتمند برای یادگیری باز هستند. افراد فقیر تصور می کنند که آنها از قبل همه چیز را می دانند.

زندگی درمورد یادگیری است. لحظه ای که فکر می کنید همه چیز را می دانید، یادگیری متوقف می شود. وقتی بپذیرید که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارید، آنگاه آرزوی دانش بیشتری خواهید داشت.

ذهن باز در مقابل نزدیک بینی

مردم فقیر

فرض کنید که آنها همه چیز را می دانند. آنها معتقدند که درک می کنند زندگی چگونه کار می کند و چگونه می توان آن را به خوبی زندگی کرد. این اعتقادات دقیق همان چیزی است که باعث می شود ذهن خود را بر روی ایده های جدید ببندند. اگر مایل به یادگیری نباشید، هرگز نخواهید فهمید که چرا افراد ثروتمند ثروتمندتر می شوند و فقرا علی رغم همه تلاش های خود، فقیر می مانند.

مردم ثروتمند

بدانید و اعتراف کنید که آنها هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارند. وقتی جای پیشرفت و ایده های جدید را باز می کنید، ذهن خود را به تعداد بیشماری از امکانات باز می کنید. مطمئناً، یکی از ساده ترین راه ها برای دستیابی به فراوانی مالی، یادگیری از افرادی است که قبلاً به چنین جایگاهی رسیده اند.

8. افراد ثروتمند رهبری می کنند. افراد فقیر دنبال می کنند.

بیشتر افراد موفق از نظر اقتصادی پیشگام هستند. رهبران مسئولیت اقدامات را به عهده می گیرند. از آنجایی که رهبر بودن شجاعت می خواهد، فقط کسانی تصمیم می گیرند که شخصیتی قدرتمند پرورش دهند و کنترل خود را در دست بگیرند.

رهبران در مقابل پیروان

مردم فقیر

ذهنیت تیم های بی فکر را دارند آنها از پیگیری جایی که رودخانه جریان دارد لذت می برند. آنها به جای پیشگامی، به دیگران اجازه می دهند که فکر کنند. آنها نمی خواهند مسئولیت تصمیمات خود را به عهده بگیرند. وقتی شخصی نظر خود را می پرسد، آن را به دیگران می سپارند تا بعداً تقصیر شکست ها را به گردن دیگران بیندازند.

مردم ثروتمند

آنها با ابتکار عمل برای خود تصمیم می گیرند و مسئولیت کامل این تصمیمات را به عهده می گیرند. آنها قادر به کار مستقل هستند.

9. افراد ثروتمند بر پس انداز و بخشش تمرکز می کنند. فقرا فقط خرج می کنند.

مهم نیست که چقدر یا کم درآمد دارید. پس انداز یک قسمت کاملاً مهم برای ثروتمند شدن است. شما می توانید پول کمی داشته باشید، اما اگر حتی ده هزار تومان در روز پس انداز کنید، این مبلغ به 3650 تومان در سال و 36500 تومان در مدت ده سال می رسد و با این کار حتی علاقه ای را که می توانید در صورت سرمایه گذاری آن پول بدست آورید در نظر نمی گیرد.

شما می توانید واقعاً ثروتمند باشید و ماهیانه یک میلیون دلار درآمد کسب کنید، اما اگر کل مبلغی را که درآمد دارید خرج کنید، هرگز و هرگز ثروتمند نخواهید شد. این طور نیست که افراد ثروتمند فکر می کنند و به همین دلیل است که ما اغلب برندگان قرعه کشی و ستاره های ورزشی را می بینیم که چند سال بعد به کارهای قدیمی خود برگشته اند. آنها تمام پول خود را از دست داده اند زیرا ذهنیت فقیر داشتند.

پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را بخوانید: چطور ذهنیت ثروتمند داشته باشیم؟

صرفه جویی در مقابل هزینه کردن

مردم فقیر

معمولاً خیلی بیشتر از درآمد واقعی خود را خرج می کنند. آنها به ارزش پس انداز اعتقاد ندارند. به ازای هر 100 هزار تومان درآمدشان 110 هزار تومان خرج می کنند. با گذشت زمان، هزینه های اضافی انباشته می شود و قبل از اینکه این موضوع را بدانند، غرق در بدهی هستند. هزینه های آنها تقریباً همیشه با خودشان است و آنها دادن به دیگران را گرفتن از خود می دانند.

مردم ثروتمند

معمولاً به بودجه ماهانه یا حتی روزانه خود ادامه دهید. آنها فقط در این بودجه اعلام شده هزینه می كنند. آنها بخشی از کل درآمد خود را پس انداز می کنند تا سود بیشتری کسب کند و باعث می شود پولشان به سود آنها باشد. آنها بخشی از کل درآمد خود را برای دادن به دیگران کنار می گذارند، زیرا از قدرت دادن و اینکه چگونه در جلوه دادن پول خودشان کمک می کند، درک می کنند.

کارت بدهی در مقابل کارت اعتباری

مردم فقیر

به کارتهای اعتباری اعتماد کنید. آنها نمی توانند بدون آنها زندگی کنند. آنها با استفاده از کارت های پلاستیکی خود بیرون از خانه شام ​​می خرند، خرید می کنند و به تعطیلات می پردازند. از آنجا که آنها هزینه ها را نمی بینند و پول نقد آنها دست نخورده باقی می ماند، احساس می کنند که کاملاً بر امور مالی خود مسلط هستند.

مردم ثروتمند

با کارتهای اعتباری خرید نمیکنند. اگر پول نقد کافی ندارند، از کارت های نقدی استفاده می کنند.

این بدان معنا نیست که از کارتهای اعتباری فیزیکی استفاده نمی شود، اما به این معنی است که آنها “به صورت اعتباری” چیزی نمی خرند. هر چیزی که آنها خرج می کنند با پول نقد واقعی که دارند پشتیبانی می شود و آنها می توانند در صورت تمایل فوراً بدهی کارت اعتباری را پس دهند.

محتاطانه در برابر تکانه

مردم فقیر

معمولاً در حال انجام خریدارهای تکانشی هستند. هر چیزی که در حراج باشد یا به نوعی تخفیف داشته باشد، آنها آن را خریداری می کنند. حتی اگر به آن اقلام نیاز نداشته باشند، با این باور که به نوعی با استفاده از تخفیف ها پس انداز می کنند، همچنان به خرید خود ادامه می دهند

مردم ثروتمند

خیلی متفاوت به خرید نزدیک شوید. ذهنیت میلیونر با توجه به مقرون به صرفه بودن، به کیفیت و مفید بودن یک مورد، قبل از خرید بارها فکر می کند. هنگامی که موردی که مورد بررسی قرار می گیرند یکی از معیارها را از دست بدهد، سپس قبل از تصمیم گیری نهای ، برخی از موارد دیگر را مورد بررسی و تجدیدنظر قرار می دهند. آنها بی انگیزه خرید نمی کنند.

10. افراد ثروتمند پولشان برای آنها سخت کار می کند.

برای اینکه پولتان به دردتان بخورد، ابتدا باید مقداری پس انداز کنید و سپس تصور کنید که کجا آن را سرمایه گذاری کنید. اگر می دانید سرمایه گذاری خود را در کجا قرار دهید، پس پول شما می تواند برای شما سخت کار کند.

سرمایه گذاری موفق در مقابل سرمایه گذاری بیهوده

مردم فقیر

به دنبال پول باشید تا راه آنها را بیابید. آنها همچنان کار می کنند و کار می کنند تا تنها به عنوان درآمد خود مزد بگیرند. آنها بیش از توان مالی خود خرج می کنند و بنابراین به وامهایی که سود زیادی دارند متوسل می شوند.

مردم ثروتمند

درک میکنند که پول خود را در کجا سرمایه گذاری کنند. بجای اینکه بانکها از آنها برای کارتهای اعتباری و وام سود بگیرند، آنها کسانی هستند که سود پس انداز و سرمایه خود را می گیرند. آنها زندگی آرام تری را تجربه می کنند در حالی که پولشان برای آنها کار می کند

طرز فکر پول: یادداشت های نهایی

یادداشت های نهایی مهم در مورد آشکار کردن پول

هیچ کس مقصر نیست که در یک خانواده کم درآمد یا در شرایط نامساعد به دنیا بیاید. برخی ممکن است آن را سرنوشت بنامند. اما برای بزرگ شدن، پیر شدن و سپس مرگ مثل موش ضعیف، شما باید مسئولیت سهم خود را در این زمینه به عهده بگیرید.

به طور متوسط ​​فعلی، یک مرد حدود 70 سال زندگی می کند، که 50 سال از این تعداد سال بالغ است. تقریباً 18،255 روز زندگی برای ثروتمند شدن شما کافی است. اگر روزهای خود را هدر می دهید، سرنوشت دلیل نمی شود که برای تمام زندگی خود فقیر باقی بمانید.

به دست آوردن ذهنیت میلیونر کار دشواری نیست. هر روز، ثروتمندان فکر می کنند آغازی جدید برای مقابله با چالش هایی است که به آنها کمک می کند به آرزوهای بزرگ خود برسند. شکایت کل اتلاف وقت است. آنها به جای مقایسه خود با دیگران، روی زندگی خود کار می کنند. آنها به جای اینکه فقط دنبال کنند، ابتکار عمل را بر عهده می گیرند. آنها به دانش و مهارت خود اعتماد دارند. آنها از خطر کردن نمی ترسند.

علی رغم وضعیت غالباً فقیر پیرامون ما، پول به وفور یافت می شود. همه جا می توانید پول ببینید. این فقط در “مکان اشتباه در زمان اشتباه” است. برای بهره مندی از رونق در دنیا، در زمان مناسب در مکان مناسب باشید.

از راهنمای درونی خود پیروی کنید. فرصت های ثروتمند شدن را پیدا کنید.

آیا در حال حاضر ذهنیت ثروتمند شدن و آشکار کردن پول را دارید یا افکار منفی بر ذهن شما مسلط هستند؟ یاد بگیرید و مطالعه کنید که افراد ثروتمند چگونه فکر می کنند و چگونه عمل می کنند. از آنها الگوبرداری کنید.

تجلی پول یا ثروتمند شدن با داشتن یک نگرش، ذهنیت و عمل درست شروع می شود. با این ویژگی ها، گام برداشتن در مسیر طولانی و پر پیچ و خم رسیدن به ثروت تنها یک قدم فاصله دارد. طرز فکر ثروتمندان را در پیش بگیرید و ثروتمند باشید. مثل فقیر فکر کنید و فقیر خواهید ماند.

درباره موفقیت یا سوالات خود را در نظرات برای ما بنویسید. اگر می خواهید در زندگی کاری خود تغییراتی بزرگ و هدفمندی به وجود بیاورید همین حالا با ما در ارتباط باشید تا محمدرضا سلطانی، به عنوان یک بیزینس کوچ حرفه ای در کنار شما قرار بگیرد و شما را به سمت هدفتان هدایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید