اهمیت صبر در مدیریت نیروهای فروش

اهمیت صبر در مدیریت مجموعه مبلمان

مدیران موفق از تمام مهارت‌های فروش، اطلاعات و آگاهی کامل دارند. براساس این آگاهی و اطلاعات، به خوبی به یاد خواهند داشت که چه زمانی از جایگاه صبر در مدیریت بهره ببرند.

صبر در مدیریت، اولین و شاید مهم‌ترین عامل برای یک مدیر فروش حرفه‌ای باشد. شخص مدیر باید بر طبق عقل و منطق، در زمان فروش محصولات فروشگاه خود، صبر در مدیریت را به کار گیرد. مدیر مجموعه هر چه در به کار‌گیری صبر، موفق باشد؛ مطمئنا میزان فروش محصولات او نیز بالا خواهد رفت.

آیا میان صبر در مدیریت و موفقیت رابطه ای وجود دارد؟

در زمان شروع تمامی کسب و کار‌ها؛ در کنار صلاحیت لازم برای مدیریت، شخص باید از فاکتور آینده نگری نیز برخوردار باشد. در اصل این دو عامل از مهم‌ترین فاکتور‌های یک مدیر فروش خوب هستند. با برخورداری از دو عامل صلاحیت و آینده نگری، صبر در مدیریت جلوه بیش‌تری خواهد داشت. نباید به عنوان یک مدیر این انتظار را داشته باشید که در اولین روز شروع کار خود، به میزان فروش بالا دست پیدا کنید.

در شروع راه فروش به عنوان یک مدیر فروش ، باید صبر و بردباری در مدیریت را سرلوحه کار خود قرار دهید. در این راه احتمالا در ابتدای کار، راه‌هایی که برای فروش محصول در نظر گرفته‌اید، به پاسخ مناسبی که مد نظر شما بود نرسند.

پیشنهاد میکنم بخوانید : انعطاف پذیری در مدیریت

برای مثال؛ اگر از طریق ارسال‌ ایمیل یا تولید محتوا در فضای مجازی و صفحه‌های اجتماعی به دنبال فروش محصول هستید، انتظار پاسخگویی در روز اول یا هفته اول بسیار غیر ممکن خواهد بود. اما با صبر در مدیریت و راه‌هایی که برای فروش محصولات خود در نظر دارید، به هدف خود خواهید رسید.

ارتباط صبر در مدیریت با موفقیت در کسب و کار

حال که شما مدیریت فروشگاه را در اختیار گرفته‌اید، از فاکتور صبر و بردباری در مدیریت به نحو احسن بهره ببرید تا کلید موفقیت شما در صنعت خودتان شود. هر چه میزان صبر در مدیریت شما بیش‌تر باشد، به همان اندازه آینده نگری شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در نتیجه شما با دو فاکتور صلاحیت و آینده نگری و در کنار این دو؛ صبر در مدیریت، خیلی زود در حوزه خود موفق خواهید بود و رقیبان خود در این عرصه را یکی پس از دیگری کنار خواهید زد. به این مسئله ‌ایمان داشته و با قدرت به کار خود ادامه دهید.

ارتباط صبر در مدیریت و مشتری

حال که شما مدیریت یک فروشگاه را در اختیار گرفته‌اید، اول به خود و بعد به کارکنان خود یاد‌آوری کنید که در زمان ورود مشتری، فاکتور صبر را در نظر داشته باشند. زیرا مشتری که از اهداف شما خبر ندارد، او براساس نیاز و اولویت‌های خود دست به انتخاب خواهد زد.

مشتری را به این‌ امید که از شما خرید کند، تحت فشار زیاد قرار ندهید؛ زیرا امکان نتیجه عکس برای تلاش های شما نیز وجود دارد. در برخورد با مشتری صبور باشید، به سوالات او در زمینه محصول و کارکرد آن ها به درستی و البته با صبر و بردباری پاسخ دهید.

مشتری باید حس کند که شما به او به چشم یک انسان نگاه می‌کنید نه یک دستگاه پول. در این صورت مطمئن باشید به شما اعتماد کرده و از فروشگاه شما خرید خواهد کرد و صبر شما نتیجه می‌دهد. اگر مهارت‌های فروش حرفه‌ای را به درستی آموخته باشید، در افزایش این مهارت‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌برید. ضمن اینکه پس از اندک زمانی به نتایج دلخواه خود در امر فروش و رضایت‌مندی مشتری از فروشگاه و مدیریت فروش دست خواهید یافت و این موضوع باعث ایجاد انگیزه و رضایت بیشتر شما و اعضای مجموعه می شود.

همچنین به منظور یادگیری آموزش‌های لازم جهت تکنیک‌های فروشندگی مبلمان، می‌توانید از مقالات آموزشی محمدرضا سلطانی بیزنس کوچ حرفه ای استفاده نمایید.

از فاکتور صبر در مدیریت به درستی استفاده کنید. سعی کنید با مشتریانی که از عامل قدرت در تصمیم‌گیری برخوردار هستند، صبر و بردباری بیش‌تری در نظر بگیرید. اگر بتوانید میان خود و مشتری یک رابطه دو نفره ارزشمند ایجاد کنید و به درک درستی از خواسته‌های او برسید، باعث می‌شود که دید منفی‌ای که احتمالا در زمان خرید و فروش ممکن است شکل بگیرد را از بین ببرید.

صبر در مدیریت فروش مبلمان

صبر در مدیریت فروشگاه به خصوص در مقابل مشتری شاید برای اولین بار به نتیجه نرسد و مشتری از فروشگاه شما خرید نکند. اما مطمئن باشید این نوع برخورد شما با مشتری باعث خواهد شد که در نوبت بعدی، برای خرید محصولات به شما مراجعه کند. حتی فروشگاه شما را برای خرید به دوستان و آشنایان معرفی کند.

صبر و بردباری در مدیریت فروشگاه

صبر در موقعیت‌های ویژه‌ای مانند فروش، از نکات ارزشمند خواهد بود. این امر به معنی تنبلی نیست و مدیر یک فروشگاه در به کار‌گیری صبر، باید دو نکته را مورد توجه قرار دهد:

– به دنبال آنچه در اختیار شما است، بروید.

– برای آنچه در اختیار شما نیست، صبر پیشه کنید.

حتما بخوانید : رفتار های مناسب مدیریتی

شما به عنوان یک مدیر فروش نه تنها در مقابل مشتری و خواسته‌های او به امر صبر توجه نشان دهید، بلکه نسبت به خود نیز صبور باشید. موفقیت در امر فروش یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، با صبر در مدیریت و تلاش به دست می‌آید. پس هم به خود و هم به مشتریان خود زمان داده و با متانت و صبوری برخورد کنید.

ارتباط صبر با فروش بیش‌تر

فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده و برای رسیدن به موفقیت و انجام معاملات بزرگ، باید صبر کنید. اگر می‌خواهید که فروشگاه مبلمان شما با صبری که در پیش گرفته‌اید، به طور روزانه از میزان فروش بالایی برخوردار شود، به نکات زیر کاملا توجه نمایید:

  • قبل از انجام هر کاری، در زمینه فروش محصولاتتان اطلاعات و آگاهی کامل به دست‌ آورید. زیرا اگر آگاهی کاملی از محصول نداشته باشید، اهداف اشتباهی برای خود تصور خواهید کرد. همچنین در این صورت صبر کردن نیز بسیار آزار دهنده خواهد بود.
  • صبر و بردباری امری است که طی چندین مرحله نتایج خود را به نمایش خواهد گذاشت. پس در زمان فروش در مقابل مشتری لجاجت و یک دندگی را کنار بگذارید. سعی کنید کاملا هوشمندانه و عاقلانه و با صبر با مشتری برخورد کنید.
  • اگر در مقابل کارکنان جدید فروشگاه نیز صبر را یک فاکتور مهم در نظر بگیرید، این عامل سبب بالا بردن توانایی‌های آن‌ها در امر فروش شده و از شما نیز به عنوان مدیر سپاسگزار خواهند بود.

شما می‌توانید برای آگاهی از چگونگی رفتار با مشتریان مجموعه خود، از طریق برقراری ارتباط با محمدرضا سلطانی بیزنس کوچ حرفه ای اطلاعات خوبی را کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید